DK

Gennem observationer, interviews og møder med medarbejderne har vi lavet en strategi for et bedre flow i borgerservice området og designede en skranke.

Efter at borgerservice på Viborg Rådhus havde været i drift et års tid blev vi kontaktet for at hjælpe med at skabe et bedre arbejdsmiljø og en mere indbydende borgerbetjening. Gennem observationer, interviews og møder med medarbejderne lavede vi en strategi for et bedre flow i området og designede en skranke, der skabte større diskretion for borgerne og en mere rolig arbejdssituation for medarbejderne. Tidligere foregik betjeningen ved almindelige skriveborde, hvor printere, scannere, dankortautomater og lign. stod frit på bordene og skabte et rodet og uoverskueligt miljø. Den nye skranke definerer et ”samtale-rum” mellem borgeren og medarbejderen og løser samtidig det store behov for opbevaring.

  • Projektperiode 2012
  • Anvendelse Rådhus
  • Adresse Prinsens Allé 5, 8800 Viborg
  • Bygherre Viborg Rådhus
  • Ydelse Indretning, design af specialinventar, medarbejderinvolvering/workshop
  • Interiørarkitekt ERIK arkitekter

KONTAKTPERSON:

Gitte Frederiksen Kjølby

Arkitekt / Kompetenceleder, indretning og adfærd

T [+45] 4220 6267

gfk@erik.dk

TILBAGE TIL TOP