Brand guideline

Vi er ERIK.

ERIK er en af Danmarks største selvstændige tegnestuer med kontorer fordelt i hele landet. Vi besidder viden og kompetencer, der kan favne og gavne vores fælles samfund på tværs af sektorer.

ERIKs holistiske værdier og arbejdsprocesser skaber værdi indenfor bolig, erhverv, kultur, læring, sundhed og viden – men i sidste ende tegner vi arkitektur til mennesker og vores omgivelser.

Vores position er demokratisk og humanistisk forankret, og derfor skal vores brand identitet sætte fokus på den menneskelige værdi, vi som arkitekter skaber. En værdi der findes i balancen mellem ramme og indhold, hvor samspillet mellem menneske og arkitektur er essentiel. 

Vores identitet skal være et funktionelt værktøj, der giver virksomheden og medarbejderne mulighed for at formidle ERIKs vision, holdninger og projekter på en stolt og troværdig måde – et fælles referencepunkt.

Indhold

01

Downloads

02

Logo

03

Farver

04

Typografi

05

Applikationer

01. Downloads

Her kan du downloade de vigtigste skabeloner samt logo

Downloads

Logo

Logopakke med diverse filtyper.

Download

Brevpapir mv. - Word

Skabelon til brevpapir, projektnotat og tomt dokument med logo i A4 i Word.

Download

Præsentation A3 - InDesign

Skabelon til projektpræsentationer i A3 bred-format i InDesign. Både til digital visning og print med modstående sider.

Download

A4 Akkvisition (bredformat) - InDesign

Skabelon til akkvisition i A4 bredformat i InDesign. Både til digital visning og print med modstående sider.

Download

A4 Akkvisition (højformat) - InDesign

Skabelon til akkvisition i A4 højformat i InDesign.

Download

Powerpoint

Skabelon til PowerPoint-præsentationer og en guide til, hvordan du bedst bruger den.

Download

Mailsignatur

Skabeloner til mailsignaturer.

Download

02. Logo

ERIKs logotype er det vigtigste element i vores virksomheds identitet og bør altid behandles med respekt. Logotypen vil fremstå som afmelding på al vores kommunikation og forstærker vores brands troværdighed og ekspertise.

02.A

Logo

Logotypen fås i to primære farveversioner: Sort og Hvid.

Hvid bruges, når baggrunden er sort eller orange. Omvendt bruges Sort, når baggrunden er hvid, grå eller anden lys farve. Sørg for at bruge den version, der giver den største kontrast og læsbarhed i forhold til baggrunden.

Logotypen må aldrig ændres, farves eller kombineres med andre navne eller elementer. Den originale logotype skal til enhver tid bruges.

erik_brand_guide_logo_01

ERIK's logotype sort på lysgrå.

erik_brand_guide_logo_02

ERIK's logotype hvid på sort.

02.B

Afstand og minimumsstørrelser

ERIKs logotype er stærkest, når det er omgivet af luft. Luften omkring logotypen garanterer en høj grad af synlighed og læsbarhed, samtidig med at logotypens integritet bevares.

Den viste tegning er minimum krav til luften omkring logotypen og bør anvendes i alle tilfælde. Det er naturligvis tilladt, og i nogle tilfælde anbefales, at gå over dette for at skabe klare og konsistente designs.

erik_brand_guide_logo_afstande

Minimum mængde luft omkring logoet svarer til tykkelsen på E'et x2.

erik_brand_guide_logo_minimum_size

Minimum størrelse til digital og print.

02.C

Placering

Logotypen kan placeres på to forskellige måder. Den primære placering er i øverst venstre hjørne. Den alternative mulighed er at rotere logoet -90° og placerer det nederste hjørne til højre.

Notice: [ Timber ] {{ Image() }} is deprecated since Timber version 2.0.0! Use {{ get_image() }}, {{ get_post() }}, {{ get_posts() }}, {{ get_attachment() }} or {{ get_attachment_by() }} instead. in /code/wp-content/themes/erik/vendor/timber/timber/src/Helper.php on line 462

02.D

Ikon & avatar

I digitale applikationer som app ikoner, avatarer og profilbilleder på sociale medier bruger vi også logotypen – det kan vi, fordi navnet er kort, og ordbilledet står stærkt alene.

Frirummet kan justeres for at sikre maksimal effekt. Logotypen skal være vandret og lodret centreret på en sort, hvid eller orange baggrund.

erik_brand_guide_logo_avatar_konstruktion

Konstruktion og former.

erik_brand_guide_instagram_overview

03. Farver

Farvepaletten danner et vigtigt redskab i vores brand identitet. Den giver mulighed for at facilitere indhold eller kommunikere holdning og viden. Overordnet arbejder vi med to farvepaletter: en primær brand palette og en sekundær palette til diagrammer.

03.A

Primære farver

Den primære farvepalette består hovedsageligt af sort og hvid: disse farver faciliterer og danner rammerne for indholdet.

Når vi ønsker at være mere udtryksfulde eller fremhæve en detalje, kan vi bruge vores stærke primære orange til at kommunikere med energi og entusiasme.

Når vi dog skal tale i mere nøgterne toner, er paletten alsidig nok til at blive mere funktionel og varm, her kan bruges en lys gul og lys grøn som baggrunde til at bløde udtrykket op.

ERIK Sort
PMS Black C / PMS Black U
C00 M00 Y00 K100
R43 G43 B43
#2B2B2B
ERIK Grå
PMS Black C / PMS Black U (60%)
C00 M00 Y00 K60
R169 G169 B169
#AAAAAA
ERIK Medium Grå
PMS Black C / PMS Black U (40%)
C00 M00 Y00 K40
R202 G202 B202
#CACACA
ERIK Lys Grå
PMS Black C / PMS Black U (10%)
C00 M00 Y00 K10
R236 G236 B236
#ECECEC
ERIK Hvid
PMS –
C00 M00 Y00 K00
R255 G255 B255
#FFFFFF
ERIK Orange
PMS 1655 C / PMS 1655 U
C00 M77 Y100 K00
R234 G87 B60
#EC563B
ERIK Gul
PMS 7499 C / PMS 7499 U
C00 M02 Y15 K00
R250 G245 B224
#FAF5E0
ERIK Grøn
PMS 441 C / PMS 441 U
C06 M00 Y07 K09
R234 G238 B233
#EAEEE9

03.B

Diagramfarver

Diagram farverne er 'nuancer' af primær farver og er særligt nyttige til diagrammer og tegninger. De tager udgangspunkt i en funktion, så som at afspejle et grønt område, vand eller lign. De drager inspiration fra geografiske kort.

ERIK Blå
C12 M05 Y05 K00
R221 G231 B235
#DDE7EB
C22 M09 Y09 K00
R197 G212 B219
#C6D5DC
ERIK Brun
C08 M09 Y012 K00
R232 G226 B218
#E8E2DA
C14 M16 Y22 K00
R218 G206 B194
#DACEC1
ERIK Rød
C05 M13 Y08 K00
R237 G220 B219
#EDDCDB
C08 M22 Y15 K00
231 G200 B198
#E8C8C6
ERIK Gul
C0 M02 Y15 K00
R250 G245 B224
#FAF5E0
C00 M2 Y15 K10
R235 G229 B204
#EBE5CC
ERIK Grøn
C06 M00 Y07 K09
234 G238 B233
#EAEEE9
C06 M00 Y17 K16
R219 G225 B217
#DBE1DA
ERIK Orange
C03 M10 Y18 K00
R239 G218 B194
#EFDAC2
C08 M17 Y28 K00
R233 G208 B182
#E8D0B6

04. Typografi

Typografi er en væsentlig del af den visuelle identitet. Vores skrifttype: Peclet, giver os en ny stemme, der er både venlig og demokratisk, samtidig med at den sikrer ensartethed på tværs af alle kontaktflader og kommunikationsformer. Identiteten lægger stor vægt på nutidige typografiske udtryk, men sikrer også, at klarheden i kommunikationen ikke lider som følge heraf. Peclet, og behandlingen af ​​den, skaber en visuel sammenhæng på tværs af al vores kommunikation og hjælper os med at øge anerkendelsen og styrke vores brand.

04.A

Primær typografi: Peclet

Peclet er en sans serif-skrift med høj kontrast, den har rødder i det nittende århundredes grotesker, men er tegnet i 2019 med nutidens normer for skriftdesign i fokus. Det betyder, at skriften er velegnet til digital brug samt print. Skriften er tegnet af TIGHTYPE.

erik_brand_guide_typo_01
erik_brand_guide_typo_02
erik_brand_guide_typo_03

04.B

Alternativ typografi

I visse tilfælde vil det ikke være muligt at bruge vores primære skrift Peclet – det kan eksempelvis være i Google Docs, eller hvis en computer ikke har licens til Peclet. I disse tilfælde bruger vi en systemskrifttype, som ikke kræver nogen særlig licens og er tilgængelig på alle computere. Her er vores valg Arial.

erik_brand_guide_typo_04

05. Applikationer

De følgende design applikationer skal ses som vejledende eksempler og inspiration til, hvordan man bruger ERIKs visuelle identitet på tværs af flader: digitalt som fysisk.

05.A

PowerPoint præsentationer

erik_brand_guide_powerpoint_01
erik_brand_guide_powerpoint_02
erik_brand_guide_powerpoint_03

05.B

Projekt præsentationer (A3)

erik_brand_guide_pres_a3_01
erik_brand_guide_pres_a3_02
erik_brand_guide_pres_a3_03
erik_brand_guide_pres_a3_04
erik_brand_guide_pres_a3_05
erik_brand_guide_pres_a3_06
erik_brand_guide_pres_a3_07
erik_brand_guide_pres_a3_08
erik_brand_guide_pres_a3_09
erik_brand_guide_pres_a3_10
erik_brand_guide_pres_a3_11

05.C

A4 Akkvisition (høj-format)

erik_brand_guide_pres_a4
erik_brand_guide_pres_a4_02

05.D

A4 Akkvisition (bred-format)

erik_brand_guide_a4_wide_02
erik_brand_guide_a4_wide_01

05.E

Website

erik_brand_guide_web_00
erik_brand_guide_web_03
erik_brand_guide_web_02
erik_brand_guide_web_04
erik_brand_guide_web_05

05.F

Sociale medier

erik_brand_guide_social_01

Instagram Story: Visning af projekt.

Eksempler

erik_brand_guide_social_instagram_story_cover_01
erik_brand_guide_social_instagram_story_cover_02
erik_brand_guide_social_instagram_story_cover_03
erik_brand_guide_social_05

05.G

Mailsignatur

erik_brand_guide_mail_signatur

05.H

Diverse tryk

erik_brand_projektkort_01

Projekt kort

erik_brand_elastik_01

Elastik til projekt kort

erik_brand_guide_tote_01

ERIK — Mulepose

erik_brand_guide_brevpapir

ERIK — Brevpapir

erik_brand_guide_kontor

ERIK — Kontor

erik_brand_guide_bottle

ERIK — Vandflaske