Brand guideline

Vi er ERIK.

ERIK er en af Danmarks største selvstændige tegnestuer med kontorer fordelt i hele landet. Vi besidder viden og kompetencer, der kan favne og gavne vores fælles samfund på tværs af sektorer.

ERIKs holistiske værdier og arbejdsprocesser skaber værdi indenfor bolig, erhverv, kultur, læring, sundhed og viden – men i sidste ende tegner vi arkitektur til mennesker og vores omgivelser.

Vores position er demokratisk og humanistisk forankret, og derfor skal vores brand identitet sætte fokus på den menneskelige værdi, vi som arkitekter skaber. En værdi der findes i balancen mellem ramme og indhold, hvor samspillet mellem menneske og arkitektur er essentiel. 

Vores identitet skal være et funktionelt værktøj, der giver virksomheden og medarbejderne mulighed for at formidle ERIKs vision, holdninger og projekter, på en stolt og troværdig måde – et fælles referencepunkt.

Indhold

01

Logo

02

Farver

03

Typografi

04

Applikationer

05

Downloads

01. Logo

ERIK’s logotype er det vigtigste element i vores virksomheds identitet og bør altid behandles med respekt. Logotypen vil fremstå som afmelding på al vores kommunikation og forstærker vores brands troværdighed og expertise.

01.A

Logo

Logotypen fås i to primære farveversioner: Sort og Hvid.

Hvid bruges, når baggrunden er sort eller orange. Omvendt bruges Sort, når baggrunden er hvid, grå eller anden lys farve. Sørg for at bruge den version, der giver den største kontrast og læsbarhed i forhold til baggrunden.

Logotypen må aldrig ændres, farves eller kombineres med andre navne eller elementer. Den originale logotype skal til enhver tid bruges.

erik_brand_guide_logo_01

ERIK's logotype sort på lysgrå.

erik_brand_guide_logo_02

ERIK's logotype hvid på sort.

01.B

Afstand og minimums størrelser

ERIK’s logotype er stærkest, når det er omgivet af luft. Luften omkring logotypen garanterer en høj grad af synlighed og læsbarhed, samtidig med at logotypens integritet bevares.

Den viste tegning er minimum krav til luften omkring logotypen og bør anvendes i alle tilfælde. Det er naturligvis tilladt, og i nogle tilfælde anbefales, at gå over dette for at skabe klare og konsistente designs.

erik_brand_guide_logo_afstande

Minimum mængde luft omkring logoet svarer til tykkelsen på E'et x2.

erik_brand_guide_logo_minimum_size

Minimum størrelse til digital og print.

01.C

Placering

Logotypen kan placeres på to forskellige måder. Den primære placering er i øverst venstre hjørne. Den alternative mulighed er at rotere logoet -90° og placerer det nederste hjørne til højre.

01.D

Ikon & avatar

I digitale applikationer som app ikoner, avatarer og profilbilleder på sociale medier bruger vi også logotypen – det kan vi, fordi navnet er kort, og ordbilledet står stærkt alene.

Frirummet kan justeres for at sikre maksimal effekt. Logotypen skal være vandret og lodret centreret på en sort, hvid eller orange baggrund.

erik_brand_guide_logo_avatar_konstruktion

Konstruktion og former.

erik_brand_guide_instagram_overview

02. Farver

Farvepaletten danner et vigtigt redskab i vores brand identitet. Den giver mulighed for at facilitere indhold eller kommunikere holdning og viden. Overordnet arbejder vi med to farvepaletter: en primær brand palette og en sekundær palette til diagrammer.

02.A

Primære farver

Den primære farvepalette består hovedsageligt af sort og hvid: disse farver faciliterer og danner rammerne for indholdet.

Når vi ønsker at være mere udtryksfulde eller fremhæve en detalje, kan vi bruge vores stærke primære orange til at kommunikere med energi og entusiasme.

Når vi dog skal tale i mere nøgterne toner, er paletten alsidig nok til at blive mere funktionel og varm, her kan bruges en lys gul og lys grøn som baggrunde til at bløde udtrykket op.

ERIK Sort
PMS Black C / PMS Black U
C00 M00 Y00 K100
#2B2B2B
ERIK Grå
PMS Black C / PMS Black U (60%)
C00 M00 Y00 K60
#AAAAAA
ERIK Medium Grå
PMS Black C / PMS Black U (40%)
C00 M00 Y00 K40
#CACACA
ERIK Lys Grå
PMS Black C / PMS Black U (10%)
C00 M00 Y00 K10
#ECECEC
ERIK Hvid
PMS –
C00 M00 Y00 K00
#FFFFFF
ERIK Orange
PMS 1655 C / PMS 1655 U
C00 M77 Y100 K00
#EC563B
ERIK Gul
PMS 7499 C / PMS 7499 U
C00 M02 Y15 K00
#FAF5E0
ERIK Grøn
PMS 441 C / PMS 441 U
C06 M00 Y07 K09
#EAEEE9

02.B

Diagram farver

Diagram farverne er 'nuancer' af primær farver og er særligt nyttige til diagrammer og tegninger. De tager udgangspunkt i en funktion, så som at afspejle et grønt område, vand eller lign. De drager inspiration fra geografiske kort.

ERIK Blå
C12 M05 Y05 K00
#DDE7EB
C22 M09 Y09 K00
#C6D5DC
ERIK Brun
C08 M09 Y012 K00
#E8E2DA
C14 M16 Y22 K00
#DACEC1
ERIK Rød
C05 M13 Y08 K00
#EDDCDB
C08 M22 Y15 K00
#E8C8C6
ERIK Gul
C0 M02 Y15 K00
#FAF5E0
C00 M2 Y15 K10
#EBE5CC
ERIK Grøn
C06 M00 Y07 K09
#EAEEE9
C06 M00 Y17 K16
#DBE1DA
ERIK Orange
C03 M10 Y18 K00
#EFDAC2
C08 M17 Y28 K00
#E8D0B6

03. Typografi

Typografi er en væsentlig del af den visuelle identitet. Vores skrifttype: Peclet, giver os en ny stemme, der er både venlig og demokratisk, samtidig med at den sikrer ensartethed på tværs af alle kontaktflader og kommunikationsformer. Identiteten lægger stor vægt på nutidige typografiske udtryk, men sikrer også, at klarheden i kommunikationen ikke lider som følge heraf. Peclet, og behandlingen af ​​det, skaber en visuel sammenhæng på tværs af al vores kommunikation og hjælper os med at øge anerkendelsen og styrke vores brand.

03.A

Primær typografi: Peclet

Peclet er en sans serif-skrift med høj kontrast, den har rødder i det nittende århundredes grotesker, men er tegnet i 2019 med nutidens normer for skriftdesign i fokus. Det betyder, at skriften er velegnet til digital brug samt print. Skriften er tegnet af TIGHTYPE.

erik_brand_guide_typo_01
erik_brand_guide_typo_02
erik_brand_guide_typo_03

03.B

Alternativ typografi

I visse tilfælde vil det ikke være muligt at bruge vores primære skrift Peclet – det kan eksempelvis være i Google Docs, eller hvis en computer ikke har licens til Peclet. I disse tilfælde bruger vi en systemskrifttype, som ikke kræver nogen særlig licens og er tilgængelig på alle computere, her er vores valg Arial.

erik_brand_guide_typo_04

04. Applikationer

De følgende design applikationer skal ses som vejledende eksempler og inspiration til, hvordan man bruger ERIKs visuelle identitet på tværs af flader: digitalt som fysisk.

04.A

PowerPoint præsentationer

erik_brand_guide_powerpoint_01
erik_brand_guide_powerpoint_02
erik_brand_guide_powerpoint_03

04.B

Projekt præsentationer (A3)

erik_brand_guide_pres_a3_01
erik_brand_guide_pres_a3_02
erik_brand_guide_pres_a3_03
erik_brand_guide_pres_a3_04
erik_brand_guide_pres_a3_05
erik_brand_guide_pres_a3_06
erik_brand_guide_pres_a3_07
erik_brand_guide_pres_a3_08
erik_brand_guide_pres_a3_09
erik_brand_guide_pres_a3_10
erik_brand_guide_pres_a3_11

04.C

A4 Akkvisition (høj-format)

erik_brand_guide_pres_a4
erik_brand_guide_pres_a4_02

04.D

A4 Akkvisition (bred-format)

erik_brand_guide_a4_wide_02
erik_brand_guide_a4_wide_01

04.E

Website

erik_brand_guide_web_00
erik_brand_guide_web_03
erik_brand_guide_web_02
erik_brand_guide_web_04
erik_brand_guide_web_05

04.F

Sociale medier

erik_brand_guide_social_01

Instagram Story: Visning af projekt.

Eksempler

erik_brand_guide_social_instagram_story_cover_01
erik_brand_guide_social_instagram_story_cover_02
erik_brand_guide_social_instagram_story_cover_03
erik_brand_guide_social_05

04.G

Mailsignatur

erik_brand_guide_mail_signatur

04.H

Diverse tryk

erik_brand_projektkort_01

Projekt kort

erik_brand_elastik_01

Elastik til projekt kort

erik_brand_guide_tote_01

ERIK — Mulepose

erik_brand_guide_brevpapir

ERIK — Brevpapir

erik_brand_guide_kontor

ERIK — Kontor

erik_brand_guide_bottle

ERIK — Vandflaske

05. Downloads

Logo

Logo pakke med filer vektor filer.

Download

Præsentation A3

Skabelon til projekt præsentationer i A3 bred-format.

Download

A4 Akkvisition (bred-format.)

Skabelon til akkvisition i A4 bred-format.

Download

A4 Akkvisition (høj-format.)

Skabelon til akkvisition i A4 høj-format.

Download

Powerpoint

Skabelon til Powerpoint præsentationer.

Download

Brevpapir

Skabelon til brevpapir i A4.

Download

Mailsignatur

Skabeloner til mailsignaturer.

Download

Sociale medier

Skabeloner til sociale medier.

Download

Vil du vide mere

julie feldthaus

Jeg er Julie

Grafisk designer

2934 8079